Alla inlägg under september 2008

Av jaja - 22 september 2008 08:15

Ny bilder från vårt besök hos kennel Enduro"s

igår kan du se


www.hagstromberga.com


tävlingsbloggen

Av jaja - 19 september 2008 19:51

Igår var barnen o jag inne i Eksjö o på vägen hem bestämde vi oss för att åka förbi Hästmannen för att se om han var ute o mkt riktigt de va han.

Underbarare människa har jag nog aldrig träffat vilket hjärta denna man har o bjöd av sig själv ...

Han tog med oss till Hästarna o jag fick fota massor ..

Jag ställde alla tänkbara frågor om hur filmen HÄSTMANNEN började !

Om han hade mkt besökare o de kom busslass från hela Svergie ...


Som tack för att vi fick stanna o han delade med sig så mkt så lovade jag att komma upp med trattkantareller som han tycker så mkt om ... Och så berättade jag att jag bor inte så långt från dig så han blev så glad att han skulle ta sin cykel o komma hem till Berga en dag och då ska jag bjuda han på middag,och sen har jag lovat att vi ska hjälpa han att ta in allt hans hö inför vintern.....

 



Kan säga att jag har alltid tyckt gamla eller äldre människor enda sen jag jobbade inom vården för dom har så otroligt mkt att berätta om hur dom en gång levde sitt liv som oftast var väldigt fattigt

( DET FINNS BOK ATT KÖPA SOM HETER HÄSTMANNEN OCH ÄVEN DVD )

SJÄLV KÖPTE JAG DEN FÖRRA ÅRET NÄR DEN KOM UT



Här cyklar han före till sina hästar som är allt i hans liv


Robin - Andreas - Hästmannen - Veronica


Hästmannen o jag


Här ska vi gå in i hagen där hans 3 arbetshästar går



Visst är hon fin


Mona den snälla o lugna som älskar att bli klappad av alla

Sally ledarhästen


Vilket underbart hjärta denna man har


Av jaja - 19 september 2008 19:06


NU VET JAG VEM SOM BLIR MIN ÄLSKADE JAJA

SE

www.hagstromberga.com

Av jaja - 19 september 2008 07:01


I helgen är det vallnings cup i Sandhem oj oj då måste jag dit för min underbara vän från Piteå ska vara med !


Vallning är en riktig tjusning att se på alla duktiga förare o hundar Det blir en späckad helg ,,


Lördag är Backrace här i Berga som jag skrev i ett tidigare blogg inslag En tradition som varit i många många år


Är det riktigt gött väder så är det mysigt o sitta här på baksidan av vårt berg o se hur bilarna bara flyger flyger fram en efter en ...

Tyvärr så jobbar min man på lördag så han får inte se det,är det ngn som har sett fram emot det så är det han ....


Lördag kväll spelar Black Jack i ute i Äng folkespark ( få se om jag åker en stund ) jag är juuu sååå kvällstrött


Söndag ska jag o ante åka till Kennel mamma så de blir en långresa på ca 45 mil


Lördag kommer det bilder på backrecet i bloggen


HEMSIDAN

Söndag kväll kommer bilder på Jaja för då vet jag oxå vilken som blir min.Måndag kommer min webbmaster lägga in bilder på Jajas sida ..................................................
.........................................


Jaja har inte ens kommit hem förrän jag behöver hundvakt en kväll.

Igår fick jag ett brev som jag var tvungen att läsa flera ggr för jag trodde det hade kommit fel men näe det va till Familjen Hagström


En vän som jag inte träffat sen början av 80 talet skickade en inbj på 3 rättersmeny o som oxå firar sin födelsedag !Självklart att vi ska träffas jag ringde o tackade för inbjudan vilket kärt återseende efter alla dessa år // men phuuu va gammal jag känner mig nu .


Festen skulle vara i Vimmerby så det är ju inte så långt 12 mil men jag måste fixa ngn som kan ha Jaja !


Ronja har jag redan ordnat hon få vara hon sin kastrerade fästeman ..

Av jaja - 18 september 2008 12:20


Igår satt jag o raderade massa länkar för många hade jag både på min hemsida o i bloggen - men nu har jag även lagt in länken till min hemsida i bloggen


RONJA o JAJA"S HEMSIDA


så ni kan gå in o följa valparna dä, på söndag åker andreas o jag upp för att hälsa på o då får jag reda på vem som är Jaja,så söndag kväll kommer det massor av nya bilder


Tack snälla Kennelmamma för jag få ta bilder på i din blogg

OS

Av jaja - 18 september 2008 12:10


OS är nu slut


Jag är så grymt imponerad av dem som är handikappade o endå klarar av att prestera så mkt mer än om icke handikappade ! Att kunna simma utan armar skulle vara helt otänktbart för mig !


Jag hoppas verkligen att media får upp ögononen ännu mer även efter OS


Det är väldigt tänktbart att ena sekunden kan vi göra vad som helst o andra sekunden kan vi vara som dom dvs ngn form av handikapp.


Nästa OS går i London då jag verkligen av hela mitt hjärta vill vara en av alla dem som sitter som publik


Förra OS tog Svergie 22 medaljer i handikapp OS


Jag vill ge dem alla en ros för enorm fin insatts för 2008 i Peking

Av jaja - 17 september 2008 08:48


Nu är det så spännande så man tror inte de sant !!!

Söndag får jag reda på vilken valp som blir min o de kvittrade en liten fågel i min tävlingsblogg om vilken valp det lutar år !!


Då gråter jag av lycka


Jag hade anmält mig till tävling med Ronja i appell spår o kom visst 1 reserv  

 Nu har jag inget skrivit om Ronja på länge men hon har ju löpt så vi har inte gjort så mkt men vi kommer att ta upp träningen nu 




..................................................
.......................................

min hemsida
www.hagstromberga.com

Av jaja - 16 september 2008 17:18


Japp nu har jag köpt 5 grisar som jag ska hämta den 5 oktober






På Söndag åker vi till kennel mamma och då vet jag oxå vilken av tikarna som blir min lilla Jaja -


sååååå spännande jag har min favvis Stumpan den svarta , men visst det gör inget vilken som blir min

Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg per dag ??
 1 gång
 2 gånger
 Flera gånger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards