Direktlänk till inlägg 19 september 2008

hästmannen ett underbart hjärta

Av jaja - 19 september 2008 19:51

Igår var barnen o jag inne i Eksjö o på vägen hem bestämde vi oss för att åka förbi Hästmannen för att se om han var ute o mkt riktigt de va han.

Underbarare människa har jag nog aldrig träffat vilket hjärta denna man har o bjöd av sig själv ...

Han tog med oss till Hästarna o jag fick fota massor ..

Jag ställde alla tänkbara frågor om hur filmen HÄSTMANNEN började !

Om han hade mkt besökare o de kom busslass från hela Svergie ...


Som tack för att vi fick stanna o han delade med sig så mkt så lovade jag att komma upp med trattkantareller som han tycker så mkt om ... Och så berättade jag att jag bor inte så långt från dig så han blev så glad att han skulle ta sin cykel o komma hem till Berga en dag och då ska jag bjuda han på middag,och sen har jag lovat att vi ska hjälpa han att ta in allt hans hö inför vintern.....

 



Kan säga att jag har alltid tyckt gamla eller äldre människor enda sen jag jobbade inom vården för dom har så otroligt mkt att berätta om hur dom en gång levde sitt liv som oftast var väldigt fattigt

( DET FINNS BOK ATT KÖPA SOM HETER HÄSTMANNEN OCH ÄVEN DVD )

SJÄLV KÖPTE JAG DEN FÖRRA ÅRET NÄR DEN KOM UT



Här cyklar han före till sina hästar som är allt i hans liv


Robin - Andreas - Hästmannen - Veronica


Hästmannen o jag


Här ska vi gå in i hagen där hans 3 arbetshästar går



Visst är hon fin


Mona den snälla o lugna som älskar att bli klappad av alla

Sally ledarhästen


Vilket underbart hjärta denna man har


 
 
Ingen bild

molle

20 september 2008 09:33

men va kul att få hälsa på en sån man...måste vara en obegriplig känsla..
grattis till vovven..

 
Ingen bild

Helena h

20 september 2008 09:53

Ja,det kan inte beskrivas knappt i ord vilken känsla det var att få höra han berätta om sitt liv till sina 3 hästar ! Och att detta program kunde bli så enormt stort o populärt i svergie

 
Sigge

Sigge

20 september 2008 19:29

Vilken lycka att få träffa honom!
Matte har sett programmet om honom.
Vilken underbar man!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

21 september 2008 10:19

Tänk vilka levnadsöden det finns egentligen!!!
Måste ha varit enastående att möta denne man i verkligheten.
Jag såg programmet och t o m reprisen.
Fin insats ni gör och hjälper honom med hans hö .......
Kramen

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jaja - 20 oktober 2008 12:43

Jag kommer inte att lägga ner denna blogg ! Men tar en paus och uppdaterar i min andra blogg som ligger på min hemsida. www.hagstromberga.com jaja"s blogg ...

Av jaja - 18 oktober 2008 09:34

  Hipp hipp hurra idag är det Andreas födelsedag !!!!   Grattis på sonen på 19 årsdagenfrån oss alla i Berga !       ...

Av jaja - 17 oktober 2008 08:18

Jag kommer mest att uppdatera på www.hagstromberga.com   jajas blogg    I helgen är det Enduro tävling i Eksjö Fred - Söndag ( Ränneslättloppet ) En av svergies största tävling efter November kosan - och Gotland gran Nationell   Så självklart komm...

Av jaja - 15 oktober 2008 20:19

   Underbara o goa lilla Bobbo Bobbo bobbo bobbo   bobbo   ...

Av jaja - 15 oktober 2008 07:58

Namn förslag  se: www.hagstromberga.com jajas blogg

Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg per dag ??
 1 gång
 2 gånger
 Flera gånger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards