Alla inlägg under september 2008

Av jaja - 25 september 2008 07:20


 Nordiska Mästerskap i sök !

Flash avkomma i Finland kom 5 på NM -2008 i sök

Grattis ..

Hon var dessutom med på NM i lydn o tog medalj där med 

Är mer än stolt över alla

Tending barnen som  har så otroligt fina meriter


 

 Pappa Flash

 

Av jaja - 24 september 2008 16:10

Stackars vår kennel mamma o kennel pappa nu har dom det svettigt värre med alla huligan valpar 8 som hittar på det ena efter det andra små rackatyg ..

Läs på enduros kennel blogg

Av jaja - 24 september 2008 06:07

 Uppe med tuppen som vanligt !


 Här är man ingen slas hase fast man är hemma och väntar på det 4 benta knytet ja hon med ALLA bissingarna och ser ut som en symaskin på ngr kort


 Idag ska jag nog följa med Andreas in till Tranås o med Ronja på stan,man kan ju säga att det dräller ju inte av folk här på landet precis  "suck"


Sen funderar jag på om jag skulle hämta mina nöff nöff snart jag är så grisa sugen killen jag ska köpa har 6000 grisar men så många ska inte jag ha.


 Mina kossor kommer snart hem igen efter har varit på en utflykt. Det var ingen som ville köpa mina älskade kvigor så dom kommer tillbaka till Berga Hua det blir rena bonde livet igen här i berga efter ha varit lite tyst i ngr veckor ..

Man kanske skulle anmäla sig sig till  

Kviga söker Tjur sen när dom ska betäckas i vår "undra om TV 4 har det programmet ?


Sen har jag förstått att man måste passa på o njuta här i Berga nu innan Jaja kommer hem 10 oktober för då är det slut på husfriden...

 Igår skrev jag en sång till lilla jaja som går så här


 Jaja kom hem för vi längtar efter dig

min älskade lilla jaja
 

Av jaja - 23 september 2008 18:55

Jag måste ge kennelmamma tio röda rosor ! Man blir helt rörd av filmerna hon har på valparna där man kan följa dom ...i din blogg

Du är så fantastisk så det finns inga ord !!!


Enduros kennel

Av jaja - 23 september 2008 12:24




Risotto - panerad karre

Av jaja - 23 september 2008 07:47


Klockan nio ska jag köra bobbo till dagis , sen åker jag o hämtar Aika så ska vi gå ut i skogen ngr timmar o leta svamp !


Jag tycker det är mkt roligare att gå i skogen med flera hundar o Ronja o Aika har så roligt tillsammans....




På väg hem efter 1 timma i skogen utan svamp  

 

I värsta skiten sprang dom båda fram o tillb  

 

Man blir törstig av att springa i skogen 

Berga trollet Ronja

 


Sen måste jag säga Grattis till min underbara dotter som nu fick nytt jobb ! Hon har ju tidigare jobbat inom äldreomsorgen här i aneby, å va så omtyckt vilket jag förstår för även på sin fritid så ängnade hon mkt tid till dom gamla !

Bakade äppel paj till dom dom ,satt med dom vid tv o bara va med dom !

Hon var ute o gick med dom i sina rullstolar ja Veronica har verkligen ett gott hjärta för dom gamla,men eftersom hon nu inte har utb o varit där i 4 år så rekomenderade hennes chef ett jobb med senildem,där hon stormtrivs här i Aneby ! Så jag önskar henne all lycka till och så får jag ha aika lite mer ,hennes underbara Rottis så sen när Jaja kommer blir de 3 hundar här ibland som busar på gården

Av jaja - 22 september 2008 17:23



NU HAR JAG LAGT UT MER BILDER PÅ VALPARNA SEN VI VAR DÄR 21/9


www.hagstromberga.com


tävlingsblogg



Av jaja - 22 september 2008 12:03


Idag när jag va o lämnade Bobbo på dagis ,så hade fröken med sig kantareller ,, så då tänkte jag de va väl attans om jag inte ska hitta lite med ! Mina kantarell ställen har det näst intill varit helt tommt med svamp! Men idag hittade vi Ronja o jag på vår skogsrunda !!!

Undra hur många pinnar Ronja kom med stolt som en tupp visade hon upp den ena efter den andra ,, det är så underbart att gå i skogen med hund o se hur det sprular glädje omk dem...

Igår när vi kom hem från kennel mamma så hade barnen gjort egna hamburgare såå sanlöst goda mmm åt en efter vår skogsrunda ! Tack min älskade barn o tack för ni hade bobbo bus i går

Den ljusa svampen är en taggsvamp !

Imorgon åker Ronja till ett ställe där jag hittade ngr kantareller för ett tag sen Kanske om vi har tur så ha de växt på nytt !!!

Jag är helt galen i svamp  - det är såå gott


Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg per dag ??
 1 gång
 2 gånger
 Flera gånger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards