Alla inlägg den 5 september 2008

Av jaja - 5 september 2008 20:17


Bloggvänner


Min matte undrar om inte fler kan skriva

dagens meny så vi oxå får ngr middags tips !


RONJA

Av jaja - 5 september 2008 17:27




Blodpudding - riven kål - lingonsylt

Av jaja - 5 september 2008 10:14


Igår tog jag en långrunda i skogen för att plocka mer Trattkantareller ! Precis lagom kom Veronica så jag tog med Aika & Ronja

Så synd att jag inte hade kameran. Först passerade vi en bäck där bara Ronja dök mer eller mindre i och trodde sen att bäcken var hennes,men de va inget som Aika brydde sig så väl nere där 2 stora hundar så sprang dom som småbarn o bet i vattnet !

Sen skulle vi förbi alla träd som blåste ner vid stormen Gudrun Ronja for som en jojo fram o tillbaka och över alla träd som låg ner,, men de va ju värre med LAT Aika " vadå hoppa " Näee jag tar en annan väg - hon är så dråplig och där stod Ronja i all iver o bara väntade på att Aika skulle hoppa över det stora trädet som låg ner,, för att kunna race ! Men inte nä aika tog god tid på sig för att hitta en lättare väg.


Väl framme vid alla trattisar så hittade Ronja en pinne eller rättare sagt en STOR GREN !! och sprang runt med så jag vet inte hur många rapp jag fick för självklart så skulle ju Aika ha samma gren så där sprang dom överlyckliga med det bara svissade förbi en gren och 2 stora hundar när jag satt och plockade min svamp !!! Men kul hade dom


Tillslut så va Aika helt utslagen och kom och la la sig precis på svampen ! Väl tillbaka till bilen som stod en bit bort så va de ju samma bekymmer för Aika som absolut inte ville hoppa utan gå omväg ! framme vid bäcken igen så handlade det inte om att bita i vattnet eller vakta ngn bäck utan dom la sig ner båda o bara slurpade i sig vatten !!!


Dy blöta in i bilen sen och den late Aika hon hoppar aldrig in i bilen utan henne får man jämt lyfta in bara det att hon väger BLY så tung !!!

Men visst är det fullkomligt underbart att gå i skogen o man ser hur livet bara leker för hundarna det gör mig sååå lycklig


Båda var helt utslagna och nanade gott väl hemma

det kändes som dom sprang minst 1 mil i skogen


 ( gammalt foto )

 

Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg per dag ??
 1 gång
 2 gånger
 Flera gånger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards