Alla inlägg under april 2008

Av jaja - 26 april 2008 09:16


Nu har jag gjort om min profil för att det är många som går in på min blogg och inte hemsidan ,, så nu finns det lite att läsa om vem jag är .


Bloggen uppdateras oftas flera gånger om dagen

Av jaja - 25 april 2008 12:52


 Detta är inte sant nu har syrran kört på min hink hur kör hon undra bobbo


 

Mamma skulle lagamin traktor och va hände ??


Klumpiga morsan som tog isönder den ännu mer


Så nu blir det att vänta till pappa kommer hem


Bobbos trakor snyft snyft ......

Sen är det ju bobbos favis traktor med griplastare


Av jaja - 25 april 2008 12:06



Idag är jag hemma med Bobbo !!


Så nä han vaknade så sjöng han och ropade på morsan som han säger jämt till mig ,, ja tänkte jag nu är han mkt piggare ,, hann inte mer än ner till köket så började han gnälla och gråta och snoret bara forsade ... tog tempen och den va inte alls så hög men dock lite feber ...


Nu har han sovit 1 timme ...


Robin är en lite kille som alltid är glad och sjunger bä bä vita lamm

( bä bä bita lamm sjunger han 


men nu är han inte alls glad bara grinig och säger nej till allt och gråter ... uschh de ä inte lätt att vara liten och sjuk

Av jaja - 24 april 2008 17:50


Idag är Bobbo piggare och har varit ute en stund !!


Här sitter dom i höet och har kul !!!


Ronja är så otroligt snäll hund så det finns ju inte ord för det !


Sen har jag tränat ställande med Ronja !!


Jag tränade på trappan så för varje steg nerför sa jag stanna så det gick bra ,, så nu ska vi träna det lite..


I helgen tänkte jag åka ner till klubben i Aneby och träna med Ronja så hon får lite störning ,, där är ju aldrig så jätte mkt folk och tränar...


Våran höskulle här kastar vi ner till kossorna  

Idag har grannen släppt ut sina 200 mjölkes kor så nu gapas det från alla håll

Ronja tyckte inte att det va ngt speciellt ,, lite mer djur att se på ungefär  


 


Av jaja - 23 april 2008 16:40



Näe nu får det va färdig tränat , nu vill jag bara njuta



Mmmm va gott snacka om lång tunga


Av jaja - 23 april 2008 16:25


Va ute och tränade med Ronja idag en stund "


Fria följet är inget att säga om ,, konon snyggt


men det är så mkt mer som ska träna in och vi ska kunna va start klara till September i lydnads klass 1

Kontakten mellan mig och Ronja är jätte fin


Men vi måste träna på ställandet som hon inte kan -- jag provade med att ha bollen och låds kasta bakom henne och säga stanna men då snurrade och bara 10 varv och undrade va bollen va --- så jag få träna det inne ..


Sen är det läggandet under gång som hon gör men inte med glädje och jag vill att en hund ska göra allt av lycka så det måste jag oxå fundera på en lösning ,,,


sen är det från läggande till sittande som hon inte kan ...

Har jag bollen och lockar på henne så ligger hon bara vackert och tittar utan att resa sig ...


Hoppet har vi inte tränat !!!


((  Men vi har ju fått världens underbaraste hunddet finns inte ord hur snäll hon är Ronja ))



Av jaja - 22 april 2008 15:16



I berga händer inte så mkt just nu !!


Robin är jätte sjuk så allt har avtagit !!


Igår åkte vi in akut till Eksjö då han hade 40,5 i feber ....


Så vi hjälps alla åt att passa han så man får lite andrum .....


Robin är annars en kille som ALLTID är glad han vaknar som en solstålr och somnar jämt med ett leeende på läpparna  



Av jaja - 21 april 2008 12:52

    

Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg per dag ??
 1 gång
 2 gånger
 Flera gånger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards