Alla inlägg den 10 april 2008

Av jaja - 10 april 2008 17:18


Idag blev det kontakt träning !


Grunden till allt !!


Det kan tyckas ibland att det känns tråkigt och meningslöst ,men här är grunden till alla lydnads moment utan en bra konatkt får man en vilsen hund


Har har jag lagt bollen framför och ställt mig till vänster om Ronja och kräver här en kontakt tills hon får ta belöningen Bollen !


Och då säger jag varsogod då får hon springa en stund sen sätter jag henne ner igen INGA FOT KOMANDO !


Utan bara sitt och loss så går jag fram och lägger bollen framför och sen ställer jag mig antingen framför eller h - v sida !


På detta sätt blir det aldrig ngr diskusioner eller jag behöver aldrig röra henne utan allt går bara lugnt till .


Sedan körde jag snabba höger - vänster och gick i cirkel där hon hela tiden måste vara uppmärksam på allt jag gör - sen kommer belöningen bollen . Jag körde även utan bollen och det gick bra tycker jag !


Men med tanke på den korta tiden hon varit här och är så duktig så vill jag inte köra för mkt utan korta roliga intensiva små pass så får jag det bästa resultat i längden .



Hon är så snäll och underbar denna tjej så det finns inte ord och lugn .

Hon är Bergas drottning Ronja !


Idag vet jag inte vad som ha flugit i Veronica ? Hon har bara sagt fel namn till Ronja det har blivit Jaja ..


Nu ligger Ronja utslagen här och sover !


Att träna hund på detta sätt genom kontakt och uthållighet tar mkt kraft ...

Av jaja - 10 april 2008 17:16

 Bobbo och Ronja      Idag blev det lite för mkt för Ronja att hålla sig när Ankorna flaxade !Så då fick jag träna förbuds ordet NEJ likamed att inte röra bara se  

Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg per dag ??
 1 gång
 2 gånger
 Flera gånger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards