Alla inlägg den 13 april 2008

Av jaja - 13 april 2008 19:56


Idag var husse och köpte en vedkap i Åtvidarberg !

Tro du jag fick följa med Näe ...då


jag som älskar att åka bil !!


Men nu sitter jag här och vaktar den så ingen tar den och sen måste den undersökas ordentligt !



Nu har jag hittat katten grålles gömställe med ,, kom ut ska vi leka grålle



Av jaja - 13 april 2008 13:26


Nu har jag varit ute och kört mitt andra träningspass som gick mkt bättre för nu både hörde hon och mindes allt !


Ikväll ska jag ut och spåra ska testa med korv i spåret ... sen blir det litet lydnads pass igen ...


Men det var inget perfekt tycker jag inte men man måste ge henne lite mer tid ! Idag kom första provet för Ronja !


När man bor på landet är det ju inte så mkt folk irörelse,men idag kom det en man och gick på gångbanan som går precis utanför vårt hus !


Ronja sprang till staketet och stannade där ,,, man behöver bara viska hennes namn så kommer hon direkt ,


( Kloklippning den var hon inte förjust i ,men det gick bra endå min man satt och klappade henne medan man klippte en klo och väntade lite )  


Här hon hittat bobbos traktor och springer runt och visar upp !


Det sista av all snö som kom igår

Av jaja - 13 april 2008 10:20


Idag var jag ute och la 2 korta spår till Ronja !


Jag visste ju inte OM hon har spårat tidigare och det stod klart rätt så fort ATT person spår visste hon inte riktigt var det var , men hon var inte helt borta !


Direkt påsläppet tog hon som ett jehu .... och spårade halvhjärtat !


Dvs spårade vädrade spårade vädrade och sen visste hon inget så jag fick bryta båda två spåren !


Nu la jag bara 2 korta spår med slut eftersom jag inte visste och inte steffi heller hur mkt hon kunde !


Så det blir att börja med köttbullar i spåret , problemet är att hitta det rätta för hon är inte så matglad heller ,, men men det ska nog lösa sig !


Så ikväll blir det nytt spår med ngt extra i . Sen tränade linförighet och då hade hon nog hörsel proppar och tappat minnet totalt ,, men jag lyckades få till ett RÄTT och ROLIGT slut som är det viktigaste !!!!


När jag kom hem så ställde jag henne i hundgården en stund för att se hur hon var där jodå en stund gick jätte bra sen började hon yla rikrigt ordentligt ,, usch då fick jag sån ångest och sprang ut direkt och hämtade henne !!!


Bergas lilla ängel Ronja

Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg per dag ??
 1 gång
 2 gånger
 Flera gånger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards