Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av jaja - 25 augusti 2008 16:26


Pommes

Gräddsås ( brunsås )

Stekt Karre

Av jaja - 25 augusti 2008 16:03


Igår slocknade jag en gris i sängen !

Vaknade sen klockan 03.00 va tvungen att gå upp som tur va så somnade om sen efter en stund ....

Höll på att skriva min bästa vän ???? hmmm


Men ngt jag inte kan leva utan MIN DAMMSUGARE Såg allt hundhår fram med dammsugaren jag skulle bli tokig om jag inte kunde dammsuga varje dag !


Klockan 13.30 skulle jag hämta Bobbo på dagis och va händer bilen strejkar stendöd försöker starta Cadillacen samma sak där Ringer min vän grannen inget svar nu blev jag ngt stressad för man hinner inte gå ner till dagis på 30 min , som tur var fick jag tag på min granne längre bort som kunde hämta mig så vi kunde åka ner till dagis för att hämta bobbo, så handla får jag göra senare ikväll när min man kommer hem med Golfen ,, detta är nackdelen med att bo på landet !!


Imorgon ska jag åka ner och se om jag hittar en matta till hundhuset idag la jag dit foam som man har under korkmattor dels för det ska bli mjukare och för värmen !!!

JAJA


Ja nu är det inte många veckor kvar tills jag får träffa Jaja som jag än inte vet vilken som blir min men det spelar ingen roll för alla tikar är lika fina fast visst jag har ju en liten favis .. När jag vet vilken det blir kommer en ny uppdatering av INDEX och en ny blogg läggas ut PÅ HEMSIDAN


RONJA


Ronja kommer va världens bästa storasyster för hon har ett hjärta av guld
Vi skulle ha tävlat i Eksjö appell spår men nu har Ronjat börjat löpa och det var bra på sitt sätt för dom får ju lite hormon förändringar så då ska allt vara över till Jaja kommer

Av jaja - 25 augusti 2008 09:06

Först måste jag bara säga tack till min underbara man som överraska mig genom att ha gjort Jaja"s o Ronja"s hundhus klart oj va fint det är

..................................................
.................................................


Så var då detta SM slut 2008


Lördagen satt vi o tittade på Skyddshundarnas lydnad ! Jag satt nästan o somnade tills Molars Zaiko klev in på plan vilket ekipage ångrade mig så att jag inte hade med mig kameran och bilen stod ju pakerad längst bort ...


Sista hund som kom in var Gere vilken fin lydnad dom genomförde fast alla deras moment hade dålig fart i alla avslut ....


Söndagen är ju den stora dagen Sprang mellan

Sökhundarna - Rapport -Spårhundarna - Skyddsarb


Fick se min absoluta favorit i spårhundsgruppen Maria Hagström

Sen bugar jag och säger ett jätte stort grattis till Wilses Kennel som tog hem Guldet kul att det blev en schäfer


Sökhundarna försvann min favorit direkt men visst blev det spännande in i slutet många fina BC fick man se här tycker jag att BC är oslagbar i denna gren,men många andra raser är nu på G inom denna gren ( Kanonkul )


Rapporthundarna var många fina o duktiga hundar det bästa ekipage jag så var( flatten ) Hinnareds Bonnie jag säger bara Waoo fasiken va snyggt

Synd där på hennes uppletande annars hade hon tagit guldet .


Skyddet säger jag bara vilken uppvisning utav vinnaren


Puckings wilse var helt fantastiks detta var hundens första SM men inte förarens så dom tror jag blir riktigt farliga på nästa SM ett riktigt fint arbete han gjorde Wilse han blev min favorit för dagen i skyddet


Silvermedaljören
Publiken vid Skyddet Gere sista hunden ut Silvermedaljör 2008 Här fanns ett å annat att köpa !! Hoppas man en dag kan få vara med om detta att mottaga ett pris Molars Zaiko

Maria Hagström

Jag fick möjlighet att träffa några av swippos valpar

Kennel mamma ( jag mailar dig bilderna jag tog )

Lotta kennel Lita Till

Nina med Goa

Christer som har Talwegs


och många fler


Falshvalp som uppflyttad elit spår o rapport

Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg per dag ??
 1 gång
 2 gånger
 Flera gånger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards