Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av jaja - 13 augusti 2008 14:26

Det där med Träning och att lyckas är banne mig ingen självklarhet


Idag åkte jag ner till klubben här i Aneby för att köra ett pass med Ronja. Tjurig som hon är damen och får för sig ett och annat så får man verlkigen slita ihjäl sig.


Att Ronja kan sina moment är inget tvivel om Hoppet och Appotering.

Om vi ska börja med hoppet så gör hon ett riktigt fint hopp,sen bestämmer hon sig för att NEJ nu tänker jag inte hoppa.


Man tar till bollen och den pipigaste rösten man har men inget hjälper.så då återstår bara en sak Ta på kopplet sänka hoppet och springa där fram och tillbaka så hon måste hoppa och sen koppla loss sätta upp henne och säga hopp så funkar allt igen ....


Appotering gjorde hon kanonfint sen näpp vill inte mer så då var det bara att ta apporten in i munnen och gå fot i koppel o gör ngr inkallningar sen fungerar allt igen ....


Allt handlar om att hon ALDRIG få bestämma att nu vill inte jag mer vilket hon gör då och då ...Och det viktigaste är att övervinna detta innan träningen är slut och att allt är så skitkul det vi gör tillsammans

För visst hon kan verkligen det vi gör och tycker att det är kul innan de kommer griller i hennes huvud - Kampen blir bara bättre och bättre för var dag ....

( men Ronja är världens underbaraste schäfer som finns )


Ronjas Hundgård


Aneby Brukshundklubb



Under ösregnet tränade vi possitioner och det gjorde hon kanon bra


Hopp apport



Plats träning 3 min under åskoväder men det bekom henne inte


Av jaja - 13 augusti 2008 09:47


Tillökningen närmar sig dag för dag !

Sitter mest på nålar o väntar

Av jaja - 13 augusti 2008 09:44

Dagens rätt


Pyttipanna

stekt ägg

 spenatstuvning

och

frukostkorv

Av jaja - 13 augusti 2008 09:33


När vi var i Borlänge tog Nina dom här korten när vi tränade !

Tack snälla Nina / det var en fantastisk dag och att få träffa Nina o Goa.



Alla ni som tävlade SM i Borlänge känner igen bakrunden Frittfölj



Lite hopp och lek


Appotering


Appotering


Appotering


Inkallning


Appotering


Appotering


Appotering


Appotering


Frittfölj // där jag måste lära mig att titta upp och inte på hunden hela tiden Samma fel här av mig


Inkallning


Inkallning



Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg per dag ??
 1 gång
 2 gånger
 Flera gånger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards