Alla inlägg den 3 augusti 2008

Av jaja - 3 augusti 2008 09:57

Igår var Veronica på Lisseberg så då fick Aika va hos oss


Aika och Bobbo Aika - Ronja och Bobbo Puss på dig min älskade Anki som bobbo kallar henne för .


RONJAS TRÄNING


Har nu köpt en bit stock där vi ska träna mkt på att öka hennes självförtroende dels att GRIPA och sen att vilja kampa med mig.



Hennes stora problem är ju inte att hämta apport utan avlämningen,vilket jag tror att hon har aldrig behövt avlämna ngt intill föraren vilket inte är så konstigt om man aldrig har tränat detta moment och med en kombination av osäkerhet - så vad vi ska träna på är att kampen vi gör tillsammans och att hon vinner när hon har gripit och kämpat för att få sin stock för då kommer hon att upptäcka att det är kul att göra saker tillsamns och som i slutenden gör att hon vill avlämna apporten när det är dax.


Det tog inte alls lång tid förrän hon gav allt för att få denna stock plus att hon kom till mig för att vilja kampa ! 4 gången när kampade så hon fick vinna den så vände jag mig och gick så kom vid min sida och vi gick frittfölj en kort stund,, men vi gjorde inga halter utan jag tog upp kampen igen !

Fullträff jag fick det jag var ute efter Kampen tilsammans - Avlämning - Och ett kort ff


Igår fick fick Ronja prova på att bara springa runt med tung apporten och känna på den vilket gick jätte bra.

Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg per dag ??
 1 gång
 2 gånger
 Flera gånger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards