Alla inlägg under juli 2008

Av jaja - 9 juli 2008 16:43


 Du och jag Ronja // 2 små berga troll

 


Bobbo


Av jaja - 9 juli 2008 15:04



ÄR DET NÅGON SOM VILL HA BILETTEN JAG VANN TILL


ROBERT WELLS // RHAPSODY IN ROCK

GRÄNSÖ SLOTT 


KLOCKAN 19.30


27 JULI I VÄSTERVIK


TYVÄRR SÅ VANN JAG JU BARA 1 BILJETT


SEKTION B O NUMRERAT 

Av jaja - 8 juli 2008 21:22

Idag har vi kört ett ordentligt pass med Ronja !


Jag kan inte påstå att det är kanonsnyggt det vi gör , men min tanke är att få henne att hålla ut länge och ha skit kul i allt vi gör,hon börja köpa det vi gör ,söker själv kontakt och vill vara till lags , men så är det uthålligheten att orka jobba .


I 3 veckor har vi bara kört korta korta pass som mer har handlat om farten - motivationen så idag lät jag mig hålla på lite längre för att se om dessa 3 veckor har gett ngn belöning och det hade det.


Ronja har även fått träna gripandet av apporten,då jag valde att koppla henne lägga ut apport och gå emot för att se vad som hände,men det köpte hon inte så då fick det bli plan B - att få en liten rörelse på apporten för att öka motivationen att vilja gripa och då gick det bättre dvs den rullade iväg och vi gick emot apporten så hon fick plocka upp den " Japp " och tog den samtidigt som jag skulle behärska min glädje med ett lugnt BRA för hade jag tjoat då är riksken till 100% att hon hade släppt den och då hade belöningen blivit släppande och inte gripande ....


Så vem vet kanske de finns hopp om att starta en Lydnkl 1 i höst Men det viktigaste är att hon har kul i ALLT vi gör och att vi skyndar långsamt så blir det nog bra i slutänden


Även om vi aldrig kommer bli topp ekipaget så är det så underbart kul att få träna hund och få all denna lyckan som man har tillsammans 

Av jaja - 7 juli 2008 16:43

Uschhhhh nu är jag såååå tävling sugen !!!


Så jag blir tokig ... Tränar med Ronja och hon blir bara bättre och bättre ....


Kanske vi kan starta till hösten,men det känns som det få ta den tid det vill Ronja är vår familjehund i första hand och underbarare schäfer tik finns inte


Berga trollet Ronja 

Av jaja - 7 juli 2008 10:06

Än är det ett helt år kvar till nästa Lydnads SM


Men för det kan jag inget annat än att vara stolt


För jag såg att Flash har en dotter som för dagen ligger med på listan


Det skulle ju va jätte kul men som sagt var detta är ju bara en början inget mer ,, men jag var bara tvungen att få skriva min glädje över vilka fina


avkommor han har och kanonbra hundförare för utan dom så kan det inget bli




Flash avk som är polishund  

Av jaja - 6 juli 2008 17:32


Ja , igentligen vet jag inte va jag ska börja,, för jag är sååå totalt uppslukad av stolthet så det finns inga ord !


Väl inne bland alla dessa hundar så gällde det snabbt att hitta Flash dotter innan dom hann att gå sitt lydnads pass,, phu äntligen såg jag massa av Finska flaggor så nu var det bara att hitta rätt ekipage !


Vid uppvärmningsringen tränade dom för fullt Waov tänkte jag äntligen och tog massor av kort men det visade sig sen att det var fel ekipage, ja de ä ju inte så lätt när man inte har sett varandra sen jag var i Finland och sen dessutom så förstår vi ju inte varandra för Elina kan ju ingen engelska !


Så när jag nästan hade gett upp hoppet för jag visste ju inte att hon skulle tävla eller var klar med sin lydnad,, så ringde jag till min man och sa: att du kan hämta mig för hon har nog redan gjort sitt och jag hittar henne inte,, men i samma ögonblick så kom hon och passerade mig jag tror inte att hon minns hur jag såg ut och vilken lycka det bara rusade inom mig.


Ett svenskt ekipage var just inne och tävlade som bäst när sen Flash dotter stod på tur

och


NU ALLA LÄSARE KAN JAG BARA SÄGA WAOW VILKEN HUND VILKEN KONTAKT - VILKEN SNABBHET - VILKA PERFEKTA POSSITIONER , JA ALLT


PUBLIKEN BLEV HELT TILL SIG VILKET JUBEL OCH APPLÅDER DOM FICK OCH MAN BAR HÖRDE HUR ALLA TALADE OM FLASH DOTTER OCH STOLT SOM EN TUPP TÄNKTE JAG BARA


" DETTA ÄR FLASH DOTTER "


SAMTIDIGT SOM TÅRAR AV LYCKA BARA KOM INOM MIG ....


GRATTIS FÖR EN ENASTÅENDE UPPVISNING DÄR INGEN KOM I NÄRHETEN AV ER GRATTIS TILL 1 PLACERING I DETTA VM 2008


ELINA & TENDING BLEY


FLASH HADE 2 AVKOMMOR IDETTA VM SOM VAR INKV MEN TYVÄRR FICK 1 LÄMNA ÅTERBUD ....


Jag är så glad att jag fick komma och hälsa på Sina som hon kallas för och krama om henne och som pris av mig fick 10 grisöron att smaska på .

Väntar på sin tur

Fjärren // Imponerande

Rutan // Imponerande

Inkallning Ställande & Läggande // Imponerande


Vittnings provet // Imponerande

Metall apport // klockren

Fria följet // Kanon snyggt

Appotering // Imponerande

Till slut fick jag träffa dom och ta dom här och många fler foton

Vinnaren


RESULTS SO FAR, AFTER DAY 1 AND DAY 2

LAG / TEAM

1. Finland Total 882.33 p No. Day Handler Dog Ind. p. 41 2 Niemi Elina Tending Bluey 299.33 23 1 Enqvist Christa Tending Vigor 295.00 33 2 Svanljung Jessica Tending Charmer 288.00 3 1 Taskinen Satu Tending White Warlock 253.50 54 3 Mäntyniemi Kati Tending White Wicca – 68 3 Lamminen Päivi Cabaroo Flamin Flamenco – 6 1 Hepola Katariina Cadinan Best Boy 239.50


LÖRDAGENS tre bästa resultat - The three best results at Saturday: till höger 1:an Finland - Elina Niemi med Tending Bluey, Sverige - Lillemor Edström med Brainwaiwe's Krollie kom 2:a och Finland - Jessica Svanljung

med Tending Charmer placerade sig 3:a.

( Hela denna helg har varit fantastisk i Stockholm )


Vi har avnjutit en riktig god middag nere vid hamnen .

Vi har haft en underbar stund hos min bror och hans familj

Vi har avnjutit riktig långpromenad i stockholm stad


Ja allt har varit helt underbart ...


Men borta bra men hemma bäst

Av jaja - 4 juli 2008 09:12


Vilken dag !!!!!


Idag packar vi lite smått för helgen !


I eftermiddag åker vi till A6 först för se om jag hittar en ny mobil IGEN ,, blir galen på detta...


Sen åker Bobbo och jag vidare till Borås och hälsar på Talwegs kennel 


Sen drar Bobbo och jag till Landvettern för att hämta Andreas o Hannah som kommer kl sju från Spanien...


Japp in i bilen hem till Aneby för att släppa av ante o hannah -och sen har min man slutat lagom från jobbet med så vi alla kan
sen dra till Stockholm till min bror och hans familj som vi inte träffat sen julafton de ska bli kul att se dom små tvillning tjejerna ...


Sen kommer den

STORA DAGEN

VM DÅ FLASH DOTTER TÄVLAR I LYDNAD

( oj va nervös jag kommer va - hoppas nu jag hittar en riktigt fin blombukett med ) ( detta är flash 3dje avk som startar ett VM - 2 i lydn 1 i agility alla är från samma kull )


Och som grädde på moset så får jag träffa Riitta och Pekka från Finland som har uppfödninngen TENDING och det är ett tag sen vi sågs ,,


ja då va det på deras läger i Finland som jag fick inbjudan ...

Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg per dag ??
 1 gång
 2 gånger
 Flera gånger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards