Alla inlägg under juli 2008

Av jaja - 20 juli 2008 13:13


Ronja gick kANON FINT APPELL SPÅR idag


La spår på fält som fick ligga 45 min och hon plackade spåret - vinklarna och pinnar lätt


Är så stolt över min älskade Ronja


Men hon behöver massor av spår träning lilla tjejen


Av jaja - 19 juli 2008 15:02


Provade med att lägga ett spår utan Ronja och lät det ligga ca 40 min


Jag är lite rädd för att om man lägger spåret så hon får synretning så kanske risken är att hon går för mycket på det ....vi har ju spårat 5 ggr med synr men det kan ju oxå va så att hon behöver det mer ???


Åkte upp till skogen med ronja - rastade henne och kopplade på spårselen . Hon tog spåret korrekt, men efter ett kort tag vädrade hon bara och jag stod och väntade ut henne att hon skulle börja spåra igen och få ner med nosen vilket hon inte gjorde, så jag valde att bryta där ....


Jag ska prova senare idag igen det är rätt så bra att försöka analysera hela händelse förloppet innan vi går ut och försöker igen .


och sen är ju hon i inlärnings fasen av spårning och har ingen spårvana och vi är ju oxå i inlärngsfas av att känna varandra i just spårning

Av jaja - 19 juli 2008 09:43


Jooo de märks att de va ett tag sen man tävlade och satt med anmälningar . Man har ju glömt allt .... va inne och kikade på ngr appell tävlingar i September - hi hi jag vet inte ens va de kostar att tävla ...


Men sugen är jag utav bara attan kan jag säga,sen har man ju alltid sina favorit klubbar att åka till ..


Ja de ska bli spännande självklart så hoppas man ju alltid på en uppflyttning men vet ju aldrig ALLT kan ju hända - sen är det ju det där


Träning är träning

Och

Tävling är tävling


Och det finns väl ingen som är så nervös på en tävling som jag .


Min första tävling som jag gjorde med min schäfer Hemios Pazzo var en Lyd klass 1 i Oskarshamn där fick jag helhets intryck


Nervös förare lugn hund


Det var det mest bedrövade domarn hade sett sa han


När dom sa höger så blev det vänster mm


Jag var så nervös så jag hörde knappt va dom sa


Men så sa dom oxå - Hade du inte haft så bra hund så hade det blivit pannkaka men nu hade du en hund som följde varenda steg du tog ..


Ja ja nu slutade det riktigt bra vi fick ihop till en klar vinst ..


Nu ska jag anmäla mig till 2 Appell tävlingar med Ronja så är det bara att träna som attans


Men vi har fått mkt goda betyg från Steffi och om hon säger att vi ska ut och att vi ligger bra till och givetvis så känns allt bra så är det ju bara ut och prova på det - för detta är ju mitt liv


Berga Trollen i Berga 


Av jaja - 17 juli 2008 19:28


Första spåret blev ngt snopet !


Detta var ju första spåret sen vi ha lagt husse matte spår så visst va det spännande om vi skulle lyckas !


Första spåret band jag upp Ronja så hon fick se mig gå iväg med bollen i handen - åå jösses vilket liv de blev på henne , 2 bollar la jag som slut, på väg tillbaka tyckte jag att det var väl tyst hörde inte henne väl framme hade ju kopplet gått av så hon kom efter mig.


SPÅR 2


Hade henne i bilen så hon fick sitta där och se mig gå iväg och pinne till slut... Plockade ut henne och hon spårade klockrent .


Sen ikväll fick hon 2 spår till


Och båda har hon tagit helt perfekt


Det andra spåret blev rätt så långt med 2 mjuka vinklar och 2 pinnar plus slut . Så visst ska vi ut och tävla nu ...


en får man se hur det går på tävlingen


Ställandet har vi tränat på förmiddagen idag och det gick så bra som det bara kan bli ,, framförgåendet har vi inte hunnit köra idag ....



 Det är inte lätt att fota när hon plogade sig fram i spåret jag hade fullt upp att hålla igen lilla damen


 

 Här har hon hittat slutet  ...


Av jaja - 17 juli 2008 10:10


Idag är det


ställande

spår

Framförgåendet


som står på schemat för träningen

Jag har nu gått och funderat och funderat hur jag ska kunna träna spåret själv för vi har ju gått ett matte husse spår som gick klockrent då jag gick ut och la mig och Steffi gick spåret med Ronja ....


Men idag tänkte jag kan gå spåret själv och HOPPAS att hon tar det,, ja ja det är ju värt att försöka !


Eftersom jag är själv och har lyckas driva upp henne med bollen så hoppas jag nu att hon kommer att vilja spåra upp den dvs bollen


Framförgåendet tränar jag alltid i diken där jag snabbt kan gå in och korrigera om hunden viker av .... När hunden verkligen kan och har förstått detta komando att man ska gå rakt ut då tränar jag på plan ....


Jag börjar Aldrig på en plan där jag bjuder hunden på att kunna göra fel

direkt o massa onödiga NEJ o FY


Jaha ... så kom regnet och inte vilket regn som helst

skyfall 

Av jaja - 16 juli 2008 18:50


Jag tror knappast detta är sant !!!!!


Jag får glädje tårar min älskade Ronja !!


Igår kunde hon inte appotering nu bara flyger hon över hindret med apporten i munnen - plus att igår ville hon bara inte hoppa och nu bara älskar hon det .


Nu bara gråter jag av lycka min träning gick hem idag



 


Jag är så stolt så det finns inga ord i världen


Min älskade Berga troll Ronja

Av jaja - 16 juli 2008 17:53


Idag har Ronja gjort kanonbra träningifrån sig !!!!


Hopp - sitt Hopp


Hålla apport


Ställandet


Tog 5 min att få henne att hålla apporten

Så fruktansvärt duktig har hon varit idag tjejen min



Berga trollet Ronja  

Av jaja - 16 juli 2008 15:33


När vi var hos min bror i Stockholm

så går det så fina hästar utanför deras hus -

hästar är ju så vackra djur


 Det här foto gillar jag !


Bobbo vill klappa hästen



å skönt att bara vila



Här njuter dom bara av de goa vädret


Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg per dag ??
 1 gång
 2 gånger
 Flera gånger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards