Alla inlägg den 23 juli 2008

Av jaja - 23 juli 2008 10:55


Först vill jag tacka Steffi för dom fina orden i hennes blogg ...


Utvecklingen hos Ronja o Mig


Den 14 April kom underbara Ronja in i vårat liv vilket vi är så oehört tacksammma över ...

Första tiden gick bara åt att hon skulle få känna sig hemma.

Sen började jag träna lite smått friaföljet gick ju så bra så mina tävlings intressen växte lite inombords ... Så sen började med mycket motivationsträning dvs roliga snabba ink på våra promenader - lite kamp mm


Sen skulle ju jag lära känna den här damen Jag visste att hon är ngt mjuk ingen tuffing men lilla fröken va lite smart oxå eftersom inte behövt träna under krav så gjorde hon sina knep för att slippa vilket hon slapp eftersom jag trodde hon inte orkade - och att hon tyckte det mesta va äckligt , jaha tänkte jag - Jag köpte Ronja för sällskap i första hand ...


tills då Steffi hade varit här en visit och sen ringde o frågade hur det går
och jag sa : jag förstår inte varför hon älskar friaföljet och sen inte gör dom andra momenten

Sagt o gjort efter endast en vecka träning har hon visat mig hur den här damen fungerar och jag kan säga att


Kamp finns

Uthållighet finns

Vilja finns

Jaktlusten finns


Allt för att bli en bra tävlingshund ...


Jag har fått ändra mig totalt

Raskare tempo när jag går ff

bestämda komando


Ställa 100 % krav vid ex hopp vilket har gett 100% utdelning


Hundar är smarta och hur jag kunde gå på allt detta och inte tänka längre efter alla års erfarenhet ... Att jag smälte för allt hon inte ville


Så tack Steffi nu är vi verkligen på G mycket har hänt sen du stod där vid min sida o sa alla


FEL JAG GJORDE


Så nu ska Ronja och jag ut på tävlingsbanan sen har vi ju bara det där kvar att JAG är så jäkla nervös jämt !


Men Ronja behöver massor av träning för hon har varken träning eller tävlings erfarenhet,men hon är en kanonhund att träna med ställer hela tiden så gott hon kan


Men jag hoppas för Steffi - Ronja - att vi ska klara oss





Ronja är oxå den underbaraste familjehund som jag haft


Robin och roja är bara ett riktigt team - det är en fröjd för ögat att se hur en hund kan va så otroligt snäll vid små barn .


Ronja går alltid lös aldrig att hon drar ngn stanns.


Hon bryr sig inte om andra hundar.


Hon hälsar på folk och sen är det bra.


Hon är trygg schäfertik i alla olika miljöplatser vi är på


Alla dom här egenskaperna är oehört viktiga

En bra tävlingshund måste oxå fungera i familjelivet


Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg per dag ??
 1 gång
 2 gånger
 Flera gånger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards