Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

Lydnads klass 1

Av jaja - 19 maj 2008 18:39


Idag har vi tränat igenom nästan hela lydnads klass program

Hon var helt underbar allt var glasklart för min underbara Ronja


Fria följet ( istället för linf ) - Hoppet - Inkallning - Läggande under gång - Ställande - Tränade ej apporten


Att hon var loj o slö innan berodde nog på att hon skulle börja löpa och när hon var mitt i löpperioden vilket är helt förståligt !


Ja ja hon har inte löpt färdigt men det är inte mkt som kommer ...


( detta är min första tik - har alltid haft hane innan )


Så fort hon slutat ska vi ut på plan o träna för nu klia de verkligen i fingarna på mig att TRÄNA ........


Började med ett uppletande


Positions träning



Läggande undergång vilket hon älskar nu det momentet



Inkallning lämnar går ifrån henne



Ja,, du streffi idag skulle du ha sett lilla Berga trollet Ronja va duktig hon var ........ Världens underbaraste Ronja // Hoppas nu du inte bara går förbi utan att skicka en kram till Ronja för det är hon värd

 
 
Ingen bild

Kattis

19 maj 2008 20:56

Fina bilder på underbara Ronja! Schäfrar kan se så otroligt olika ut både i kroppen och färgen!!

 
Ingen bild

molle

19 maj 2008 21:19

Jasså du är så duktig du Ronja,, tävling i sikte kankse

 
Anette

Anette

19 maj 2008 21:46

Men vad är de som händer. Vad har ni för tjuvar i Berga? Kusligt.

Jo du här är snön borta för nån vecka sen men tyvärr så har vi kallt och mest regn.
Men de gör inget för fåren är på plats och de är så kul att träna igen. Chezz och jag kommer så bra överens nu och de är så härligt att träna henne. Vi håller som mest på att träna delningar och de går riktigt bra. Lilla Ciwi har inte lärt sig delning ännu så vi får se om vi får in de i sommar. De är ju fr i år även delning i IK1 och de var vi liksom inte förberedda på förra året. Men innan hösten så ska vi väl ha fixat de.
Ha de bra.

http://www.kolkajensbordercollie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jaja - 20 oktober 2008 12:43

Jag kommer inte att lägga ner denna blogg ! Men tar en paus och uppdaterar i min andra blogg som ligger på min hemsida. www.hagstromberga.com jaja"s blogg ...

Av jaja - 18 oktober 2008 09:34

  Hipp hipp hurra idag är det Andreas födelsedag !!!!   Grattis på sonen på 19 årsdagenfrån oss alla i Berga !       ...

Av jaja - 17 oktober 2008 08:18

Jag kommer mest att uppdatera på www.hagstromberga.com   jajas blogg    I helgen är det Enduro tävling i Eksjö Fred - Söndag ( Ränneslättloppet ) En av svergies största tävling efter November kosan - och Gotland gran Nationell   Så självklart komm...

Av jaja - 15 oktober 2008 20:19

   Underbara o goa lilla Bobbo Bobbo bobbo bobbo   bobbo   ...

Av jaja - 15 oktober 2008 07:58

Namn förslag  se: www.hagstromberga.com jajas blogg

Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg per dag ??
 1 gång
 2 gånger
 Flera gånger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards