Direktlänk till inlägg 10 december 2007

Lactos & Gluten

Av jaja - 10 december 2007 11:08

Idag ska jag in till Eksjö lasarett med Robin som har haft problem med sin mage en längre tid,, vi misstänker att han inte tål vanliga mjölkprodukter så smör mjölk fil yoghurt får han som är lactos fri ,, men förra veckan var jag hemma då han fick ont igen så nu vet vi inte om det är gluten som han heller inte tål .. Men man kan ju bli tokig ibland inom sjukvården som jag har tjatat om att få en remiss in till Jönköping för att ta alla prover så man får det konkret ,,så idag ska jag få träffa en doctor som ska undersöka han va nu detta ska hjälpa det vet jag inte,men man kan idag inte bara få en remiss för ett enkelt provtagning av vad han inte tål utan då måste han bli undersökt först och sen ska han bestämma om det blir ngt eller inte,,men jag kommer inte att ge mig för det är ju hopplöst och synd om pojken för om vi inte vet exakt hur ska man då kunna skydda han från det han inte tål ???

Ett sånt här prov är endast stick i fingret för att se om han är lactosint

Prover för gluten är mer komplicerat ....


Både jag och Veronica tål inte inte mjölk men allt annat ,men mjölken innerhåller en socker produkt som inte finns i smör yoghurt fil mm

Jag får fruktansvärda magsmärtor om jag äter ngt med mjölk i ex pannkakor som min man hade gjort för ett tag sen och haft i mjölk i smeten så jag vet hur Robin s smärtor är om han får fel mat ! Detta handlar ju också om att ge oss som föräldrar rätt upplysning 


 
 
Åse R Gustafsson

Åse R Gustafsson

10 december 2007 12:12

Ja sjuka barn är inte kul, och inte lactos-intolerans heller.

Min mamma drabbades av det (pga arbetsrelaterad stress) för några år sedan, men tack vare sjukskrivning/ersättning fram till pensionen så har stressen försvunnit och så även lactointoleransen.
MEN den kan komma tillbaka så det är lactosfria produkter som gäller.

Man tycker ju läkarna borde vara mer tillmötesgående med undersökning/provtagning eftersom ni bevisligen har lactos-intolerans i familjen och de flesta "allerigier" är ju ärftliga, tyvärr.

Hoppas det går bra så ni får reda på varför Robin mår dåligt.

Klart vi ska ses i Stockholm. Ring 18 - Flatjuniorer kan ju vara ett bra ställe att mötas på, kanske? ;)

Här har du ringfördelningen på lördagen
http://www.skk.se/pdf/hundxx/hund2007/PM_lord.pdf

KRAM

http://www.rowanblossom.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jaja - 20 oktober 2008 12:43

Jag kommer inte att lägga ner denna blogg ! Men tar en paus och uppdaterar i min andra blogg som ligger på min hemsida. www.hagstromberga.com jaja"s blogg ...

Av jaja - 18 oktober 2008 09:34

  Hipp hipp hurra idag är det Andreas födelsedag !!!!   Grattis på sonen på 19 årsdagenfrån oss alla i Berga !       ...

Av jaja - 17 oktober 2008 08:18

Jag kommer mest att uppdatera på www.hagstromberga.com   jajas blogg    I helgen är det Enduro tävling i Eksjö Fred - Söndag ( Ränneslättloppet ) En av svergies största tävling efter November kosan - och Gotland gran Nationell   Så självklart komm...

Av jaja - 15 oktober 2008 20:19

   Underbara o goa lilla Bobbo Bobbo bobbo bobbo   bobbo   ...

Av jaja - 15 oktober 2008 07:58

Namn förslag  se: www.hagstromberga.com jajas blogg

Presentation

Omröstning

Hur ofta besöker du min blogg per dag ??
 1 gång
 2 gånger
 Flera gånger

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards